Tentoonstelling 'Zelf.Tijd'

Afgelopen weekend opende de erg knappe tentoonstelling 'Zelf.Tijd' met werk van Katrin Dekoninck, Philip Wiesman en Steven Van Der Heyden.
De organisatie is in handen van de Stichting Charlotte J. van der Seijs en de stad Lommel en u kunt de tentoonstelling gratis bezoeken tijdens de openingsuren van het Huis van de Stad nog tot 31 oktober.

Katrin Dekoninck is een all-round kunstenares die de mens in al zijn directheid en eenzaamheid indringend weergeeft in verschillende kunstdisciplines: tekenen, schilderen, handgetekende animaties en de laatste jaren ook beeldhouwen in klei. Haar werk wordt op de tentoonstelling Zelf.Tijd begeleid door poëzie van Steven Van Der Heyden. Hij debuteerde in 2014 met Klein Geluk, die de collectie van het Poëziecentrum in Gent haalde. Voor Steven is poëzie uitrusten op gedachten, zich laten raken door het schijnbaar 'gewone'.

Philip Wiesman is tekenaar/graficus die vooral door de schoonheid en verlatenheid van het landschap rondom hem wordt geïnspireerd. Hier ontbreekt de mens, maar spreken bomen en landschappen een universele taal. Samen geven zij perfect gestalte aan Zelf.Tijd, de zo noodzakelijke tijd die elk individu nodig heeft om zichzelf te ontplooien. Sommigen om kunst te creëren, anderen om van kunst te genieten.

Bron: internetgazet 19 september 2016
Foto's Jan Buyens