Onder de Eik’ aperitiefconcerten

In navolging van de Davidsfonds aperitiefconcerten in de Hanekap anno jaren ’90 en de aperitiefconcerten georganiseerd door Directeur Vaelen in het Gemeenschapsonderwijs leefde de idee om 'terug' klassieke concerten aan te bieden in Lommel.

Onder impuls van Louis Vanvelthoven, voorzitter van de Charlotte van der Seijs stichting, werden de eerste gesprekken gevoerd met Lommelse concerterende musici. Dit resulteerde in ‘Onder de Eik’ aperitiefconcerten.

Het Raadhuis in het midden van het marktplein, met een bijzondere Fazioli vleugel, bleek een toplocatie om intieme concerten te organiseren.

Bezielers Jeroen Driessens, Erzsi Mak, Toon Spaepen, Jean-Marie Van Broeckhoven en Anja Van Engeland programmeren telkens 4 concerten per seizoen.

De Stichting Charlotte J. van der Seijs stimuleert, sponsort en geeft logistieke ondersteuning aan deze klassieke concerten.

Meer info op de website van ‘Onder de Eik’ aperitiefconcerten.