Amoureus - 10 jaar

Tien jaar geleden, in 2012, bezocht de reus AMOUREUS de stad Lommel. Hij was op zoek naar een plek op de wereld, waar de mensen van mekaar hielden en respect hadden voor elkaar, voor de dieren en de planten ... Hij luisterde naar "Dichters in tuinen", bewonderde een kunstwerk van 1400 door kinderen beschilderde nestkastjes en bezocht een fototentoonstelling over de liefde. Hij genoot van het "Gouden Ontbijt" samen met honderden jubilarissen en woonde het slotspektakel met de topdansers Wim Vanlessen en Aki Saito op het Hertog Janplein bij.

En Amoureus vond dat het goed was.

Vandaag, in 2022, keert Amoureus terug naar onze wereld, een sterk veranderde en veranderende wereld, grenzeloos globaal. Een wereldsamenleving, waarin we meer dan ooit afhankelijk zijn van elkaar. Klimaatcrisis, pandemieën en oorlogen treffen ons allemaal. Zijn oproep: kiezen voor overleg, samenwerking en respect in plaats van afwijzing en angst voor de anderen.

Met drie voorstellingen onder de artistieke leiding van Luc Morren, wil de Private Stichting Charlotte J. van der Seijs deze oproep sterk onderschrijven.

Foto's, videos en verslag van de voorstellingen vind je verzameld op de website van Kunstacademie Noord-Limburg

PROGRAMMA

IK WANDEL STEEDS IN RAADSELS

Zaterdag 24 september 2022 om 15u00, 15u45 en 16u30 in het Glazenhuis

Muziek: LEK (Laboratorium voor Experimentele Kunst) vanuit de Kunstacademie Noord-Limburg (Koen Evens, Arne Torfs, Rudi Lenskens).
Beeld: Zjuul Devens
Dans: Kunstacademie Noord-Limburg

(jpgTekst)

UIT CHAOS VAN LAKENS EN VOORGEVOEL OPGESTAAN

Zondag 25 september 2022 om 15u00  in het Prinses Astridpark

Woord: Luc Vanhelmont
Muziek: Blackboard Duo (Simon Schrooten, Dorus Uyt De Willigen)
Dans: Imago Tijl en Kunstacademie Noord-Limburg

(jpgTekst)

PODIUM JONGE TALENTEN

Zondag 23 oktober 2022 om 15u00 in de Cultuurbar De Adelberg

Lommelse en Limburgse talenten !

(jpgTekst(Video)