50 JAAR VLAAMS PARLEMENT door Dr. MARTINE GOOSSENS

logo cvds1davidsfonds lommel

mathieu blondeel

Op 7 december 1971, amper 50 jaar geleden, werd het eerste parlement van de Vlamingen, de Cultuurraad van de Nederlandse Cultuurgemeenschap, geïnstalleerd.

In 1980 werd de Cultuurraad omgevormd tot de Vlaamse Raad en vanaf 1995 is er officieel sprake van het Vlaamse Parlement. Dit Vlaams Parlement is vandaag uitgegroeid tot het centrum van de Vlaamse democratie, met belangrijke en uiteenlopende bevoegdheden, uitgeoefend door 124 rechtstreeks verkozenen in een schitterend gebouw in het hart van Brussel.

Martine Goossens is sinds 2006 de secretaris-generaal van het Vlaams Parlement. Zij is doctor in de moderne geschiedenis (KU Leuven) en de auteur van het imposante boek: 50 JAAR VLAAMS PARLEMENT.

De Private Stichting Charlotte van der Seys en Davidsfonds Lommel ontvangen Martine Goossens op 22 januari 2023 om 10u.30 in het RAADSHUIS, Dorpsplein Lommel

Na de lezing is er gelegenheid om bij een drankje met Martine Goossens van gedachten te wisselen. Inkom is gratis.

Van harte welkom!

Met vriendelijke groeten,