Concertzaal Charlotte J. van der Seijs

Afgelopen maand kreeg het Raadhuis op het Marktplein een flinke opknapbeurt. “Het gebouw wordt voortaan de nieuwe vaste stek voor kamermuziek in Lommel”, zegt schepen van cultuur Rita Phlippo. “In functie hiervan werd op het gelijkvloers een ontvangstruimte ingericht.
De trouwzaal kreeg een grondige opfrissing met een nieuwe akoestische wand.
Speciaal voor deze ruimte kocht de Stichting Charlotte van der Seijs een bijzondere en waardevolle vleugelpiano van het merk Fazioli.” Niet zomaar een piano dus, maar de 'Ferrari' onder de merken. Het is trouwens de allereerste die in Limburg in een concertzaal wordt geplaatst.

De kamerconcerten (salonconcerten) van CC De Adelberg die vroeger plaatsvonden in het Burgemeestershuis, kunnen nu in nóg betere omstandigheden plaatsvinden. Ook het vormingsaanbod van diezelfde Adelberg krijgt op deze wijze een mooiere inkleding.
Als finishing touch zal in het Raadhuis ook permanent de glascollectie 'De Schenking' van de heren Adhemar Ryckaert en Guy Embrechts te bewonderen zijn.
En tot slot dient ook nog vermeld dat vanaf heden de oude trouwzaal een nieuwe benaming krijgt: het wordt de 'Concertzaal Charlotte J. van der Seijs'.

Bron: internetgazet 17 oktober 2014